1402-11-29 04:43
350
0
88837
یک فعال اجتماعی در گلستان:

ریل‌گذاری پیشرفت با انتخاب افراد شایسته محقق می‌شود

یک فعال اجتماعی در گلستان با اشاره به اینکه انتخابات تبلور همراهی سیاسی مردم با نظام سیاسی حاکم است، گفت: ریل‌گذاری پیشرفت با انتخاب افراد شایسته محقق می‌شود.

مجتبی لشکربلوکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار کرد: مثلث قدرت در هر کشوری وجود دارد، یک ضلع این مثلث قدرت را مردم تشکیل می‌دهند رأس دیگر این مثلث  را قانون و رأس سوم نیز حکومت است هر کدام از این اضلاع تضعیف شود قدرت نظام پایین می‌آید.

* مردم مهم‌ترین ضلع مثلث قدرت

این فعال اجتماعی در گلستان توضیح داد: مردم مهم‌ترین ضلع مثلث قدرت محسوب می‌شوند و هرچه رضایتمندی آنها بیشتر و همراهی مردم بالاتر باشد مثلث قدرت کشور افزایش پیدا می‌کند.

لشکربلوکی بیان کرد: انتخابات یکی از معیارهای مورد پذیرش در نظام‌های بین‌الملل است، برای اینکه ببینند مردم چقدر با نظام فعلی همراه هستند از طریق برگزاری انتخابات می‌توان به این مهم رسید، هر چه درصد مشارکت بالاتر باشد همراهی مردم با حکومت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه همراهی مردم با مکتب اسلام ناب و امامین انقلاب بسیار با اهمیت است، گفت: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی برای شکاف و جدایی بین امام و امت همواره در تلاش بوده است و همواره سعی کرده از طریق توطئه، فتنه و اختلاف، نقشه‌های خودش را پیش ببرد.

* در سرنوشت سیاسی کشورمان سهیم باشیم

این فعال اجتماعی تاکید کرد: در همه نظام‌های بین‌المللی، جمهوری، دموکراتیک و آنارشی؛ قبول داشتن حکومت بر اساس معیار انتخابات تعیین می‌شود، البته مناسبت‌ها، راهپیمایی‌ها و جشن‌ها نیز نشان می‌دهد که چقدر مردم با نظام خود همراهی دارند اما مهم‌ترین آمار رسمی که می‌تواند معیار صحیح باشد انتخابات است.

لشکربلوکی گفت: انتخابات تبلور همراهی سیاسی مردم با نظام سیاسی حاکم است در برخی کشورها شرکت در انتخابات اجباری است اما در جمهوری اسلامی یک تکلیف محسوب می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره تاکید به حضور حداکثری در انتخابات دارند و راهکار حل مشکلات و برخی ایرادهایی که در نظام و نوع حکمرانی وجود دارد را در انتخابات بیان می‌کنند که فرد صالح را می‌توان در فرایندی انتخاب کرد آنجاست که می‌توانیم هم از حق خودمان دفاع کنیم و در سرنوشت سیاسی کشورمان سهیم باشیم.

* راه حل مشکلات، شرکت کردن در انتخابات است

این فعال اجتماعی در گلستان توضیح داد: راه حل مشکلات، شرکت کردن در انتخابات است رای دادن بر حسب شایسته‌سالاری از ملاک‌های دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

لشکربلوکی با اشاره به اینکه انتخاب افراد شایسته ریل گذار پیشرفت کشور است، گفت: مجلس مقتدر کاری می‌کند که مردم در کف جامعه، بازار و زندگی تغییرات مثبت را لمس کنند و این همان اندیشه تمدن‌سازی که امامین انقلاب دارند.

وی گفت: کسانی که مورد وثوق و اعتماد مردم پس از برگزاری انتخابات می‌شوند باید همت و تلاش جهادی خود را برای برداشتن مشکلات متمرکز کنند مسئولان از دل مردم و با مردم باید باشند این افراد می‌توانند مشکلات را حل کنند و وعده‌هایی که دادند را جامه عمل بپوشانند تا مردم طعم خوش خدمت را بچشند و این مهم با انتخابات رقم می‌خورد.

*۱۱ اسفند «نوبت انتخاب» مردم

این فعال اجتماعی در گلستان با تصریح این نکته که ۱۱ اسفند نوبت انتخاب ماست، افزود: ما پای صندوق‌های رای می‌رویم و مطابق شایسته‌سالاری نسبت به انتخاب کاندیدای اصلح گام برمی‌داریم.

لشکربلوکی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری اولویت است، گفت: اولویت بعدی انتخاب افراد متعهد و متخصص است تلاش باید بر این باشد که شایستگان به مسند برسند تا حلاوت و شیرینی خدمت به مردم چشانده شود.

وی از نماینده‌ای که در «نوبت انتخاب» مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرد سوال کرد که چقدر به قوانین آشنایی دارد و توضیح داد: نماینده باید بداند قوانین کارشناسی چقدر اهمیت دارد و چقدر نسبت به قوانین اشرافیت دارد برخی قوانین تا ۴۵ توسط مجلس جدید نقض می‌شود که این درست نیست.

* نماینده مورد اعتماد مردم در انتصابات دخالت نمی‌کند

این  فعال اجتماعی در گلستان بیان کرد: نماینده مورد اعتماد مردم در انتصابات دخالت نمی‌کند باید نسبت به نظارت و اجرای قوانین اهتمام خود را بگذارد.

لشکربلوکی گفت: کسانی که به عنوان مدیران، فرمانداران و مسئولان دولتی ضعیف گمارده می‌شوند باید از نماینده پرسید آیا الحق و الانصاف پای خون شهدا و ارزش‌ها هستید و آیا با مسئولان ضعیف و ناکارآمد برخورد می‌کنید یا در راستای انتصابات مماشات می‌کنید.

انتهای خبر

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.